fbpx

Com fer un Keyword Research: Guia Definitiva per al 2024

fer un keyword research
En aquesta entrada trobaràs tot el necessari per fer un keyword research de manera fàcil i eficaç. Aprendràs la manera correcta d'obtenir resultats
Comparteix aquest post
Home » Blog » Com fer un Keyword Research: Guia Definitiva per al 2024

Hola! Si heu aterrat aquí, probablement estiguis buscant aquest ingredient secret que transformarà el teu lloc web en el rei dels motors de cerca. Bé, tinc bones notícies: has trobat el lloc correcte. Estic aquí per guiar-te a través del fascinant món del keyword research. Per què fascinant? Perquè és com un mapa del tresor digital que et porta a les joies ocultes del trànsit web. I avui, compartiré amb tu el meu mapa.

En aquest article, bussejarem junts en l'art i la ciència de com descobrir aquestes paraules clau que faran que el teu contingut brilli més que la competència. Des d'entendre què dimonis és un keyword research fins eines secretes que faran la feina pesada per tu, et tinc cobert. Així que, posa't còmode, prepara el teu cafè (o te, no discriminem) i prepara't per desbloquejar el misteri del SEO que podria canviar el joc per al teu lloc web el 2024.

Continguts

Conceptes Bàsics del Keyword Research

Abans de submergir-nos en les profunditats del keyword research, fem una mica de snorkel a la superfície per entendre què és i per què t'hauria d'importar. Pensa en les paraules clau com els codis secrets que els teus potencials visitants usen a les seves cerques. Aquests codis, quan es desxifren correctament, poden obrir un mar de trànsit cap al teu lloc web. Però, com comencem a desxifrar-los?

Definició de Keyword Research

El keyword research o recerca de paraules clau és el procés de trobar i analitzar els termes que les persones introdueixen als motors de cerca quan busquen informació, productes o serveis similars al que ofereix el teu lloc web. És la pedra angular de qualsevol estratègia de SEO eficaç perquè, sense les paraules clau correctes, estaries essencialment parlant al buit.

Importància del Keyword Research

Ara, et preguntaràs: «Per què és tan crucial aquesta tasca?«. Bé, imagina que estàs preparant una gran festa. Vols que vingui la major quantitat de gent possible, però si no saps quina música els agrada, quin menjar prefereixen o fins i tot on trobar-los, la teva festa podria ser un fracàs. El keyword research  , assegurant que la teva 'festa' digital sigui tot un èxit.

En resum, entendre i aplicar correctament el keyword research pot significar la diferència entre ser un lloc web més al vast oceà d'Internet i convertir-te en un far lluminós que atrau trànsit rellevant, augmenta la teva visibilitat i, en última instància, millora les conversions. Així que, estàs llest per convertir-te en un mestre del keyword research? Seguim endavant!

Preparació per al Keyword Research

Abans de llançar-nos al mar obert de la investigació de paraules clau, necessitem preparar el nostre equip de busseig. Això vol dir tenir clar qui és la nostra audiència i quins objectius volem assolir. El desglossarem.

Conèixer la teva Audiència

El primer pas abans de qualsevol immersió al keyword research és entendre profundament a qui t'estàs dirigint. Qui són? Què els interessa? Quins problemes busquen resoldre? Imagina que ets un detectiu recopilant pistes. Com més sàpigues sobre la teva audiència, més fàcil serà trobar les paraules clau que usen a les seves cerques. Realitza enquestes, investiga en fòrums i xarxes socials i utilitza eines analítiques per obtenir una imatge clara del teu públic objectiu.

Definir Objectius

Ara que saps qui està convidat a la teva festa, és el moment de definir els teus objectius. Busques augmentar el trànsit al teu lloc web, millorar la taxa de conversió, o potser posicionar el teu lloc web com a líder de pensament a la teva indústria? Establir objectius clars i mesurables des del principi t'ajudarà a enfocar la teva investigació de paraules clau ia mesurar l'èxit del teu estratègia SEO. Recorda, un objectiu sense un pla només és un desig.

Amb la teva audiència clarament definida i els teus objectius establerts, hi ets llest per submergir-te en l'emocionant món del keyword research. Recorda, aquesta preparació no sols és essencial, sinó que és el fonament sobre el qual construiràs la teva estratègia de contingut i SEO. Prepara't per trobar aquestes paraules clau que obriran nous horitzons per al teu lloc web!

Com realitzar un Keyword Research

Ara que tens la teva brúixola i el teu mapa, és hora de salpar cap a l'illa del tresor del keyword research. Aquí et mostraré com navegar aquestes aigües, pas a pas, perquè puguis trobar les joies ocultes de paraules clau que impulsaran el teu lloc web a nous horitzons. A l'abordatge!

Pas 1: Generació d'Idees Inicials

Tot gran viatge comença amb el primer pas. En el nostre cas, és generar una llista d'idees de paraules clau. Pensa en els temes generals relacionats amb el teu nínxol o indústria i anota'ls. Utilitza brainstorming, parla amb els teus clients, revisa fòrums en línia i observa els teus competidors per obtenir inspiració. Aquesta llista serà el punt de partida per a la teva investigació més detallada.

Pas 2: Ús d'Eines de Keyword Research

Amb la teva llista d'idees a la mà, és moment de donar-li poder amb algunes eines SEO. Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs, i Ubersuggest són només algunes de les eines que et poden ajudar a descobrir dades valuoses com el volum de cerca, la dificultat de la paraula clau, i més. Introdueix les teves idees de paraules clau i veu quins tresors descobreixes.

Pas 3: Anàlisi de Competència

Alguna vegada has espiat els teus veïns? Bé, a SEO, espiar els teus competidors no només està permès, sinó que és recomanable. Mira les paraules clau per les quals estan ranquejant i com estan construint el seu contingut al voltant. Eines com SEMrush i Ahrefs us permeten fer justament això. Identifica oportunitats on els puguis superar o trobar nínxols de paraules clau menys explotats.

Pas 4: Avaluació de Paraules Clau

Aquest pas és on es posa interessant. De tota la informació recol·lectada, és hora de avaluar quines paraules clau valen or. Considera el volum de cerca, la dificultat de la paraula clau (competència), i el més important, la intenció de cerca. No totes les paraules clau són iguals, i triar les correctes és crucial per atraure el tipus de visitants que desitges.

Pas 5: Selecció de Paraules Clau

Finalment, amb el teu tresor de dades davant teu, selecciona les paraules clau que millor s'alinein amb els teus objectius i audiència. Aquestes són les joies que vols perseguir. Assegureu-vos dincloure una barreja de paraules clau de cua curta i long tail per capturar una gamma més àmplia de trànsit. I recorda, la selecció de paraules clau és un procés continu; sempre hi haurà noves oportunitats d'optimització i ajustaments a mesura que el vostre lloc evoluciona.

I això és tot, amics! Heu après els passos fonamentals per realitzar un keyword research eficaç. Amb paciència, persistència i pràctica, et convertiràs en un expert caçador de paraules clau, llest per portar el teu lloc web a la glòria del SEO. Ara a aplicar allò après ia conquerir aquests rànquings!

Fes el Següent Pas cap a l'Èxit del teu Lloc Web!
Llest per desenterrar tresors ocults de paraules clau i navegar cap a lèxit SEO? Poseu-vos en contacte ara per obtenir un pressupost personalitzat. Junts, podem crear una estratègia que elevi el teu lloc web a noves alçades. No esperis més, la teva aventura SEO comença aquí!

Millors Pràctiques i Estratègies Avançades

Felicitats, navegant del SEO! Has recorregut un llarg camí des de la costa dels conceptes bàsics fins a les aigües profundes del keyword research. Però abans que posis rumb cap a l'horitzó, permet-me compartir alguns consells que us guiaran cap a l'èxit sostingut. Aquestes millors pràctiques i estratègies avançades seran el teu far a la boirina del màrqueting de continguts.

Intenció de Cerca

La intenció darrere duna cerca és com el vent que infla les espelmes del teu lloc web. Navegar amb el vent a favor us pot portar al vostre destí més ràpidament. Les paraules clau no només han de ser seleccionades per volum o competència, sinó també per com s'alineen amb allò que la teva audiència realment busca. Volen aprendre alguna cosa (informacional)? Estan buscant comprar (transaccional)? O potser volen trobar un lloc específic (navegacional)? Entendre i alinear el contingut amb la intenció de cerca és clau per capturar el trànsit rellevant.

Keyword Research per a Contingut de Cola Llarga

Les paraules clau de cua llarga (long tail) són com els corrents marins ocults que poden portar-te a tresors inesperats. Són més específiques, menys competitives i, sovint, més alineades amb la intenció de cerca. Encara que individualment poden tenir menys volum de cerca, col·lectivament poden atraure molt de trànsit qualificat. Submergeix-te en la recerca d'aquestes perles utilitzant les eines de keyword research per descobrir frases més llargues i específiques que la teva audiència utilitza.

Estratègies d'Optimització

Amb les paraules clau a la mà, és hora d'hissar les espelmes i optimitzar el teu lloc. Però l'optimització va més enllà de simplement ruixar paraules clau al contingut. Es tracta de teixir-les de manera natural en els teus títols, meta descripcions, encapçalats, i al llarg del teu contingut de manera que enriqueixi lexperiència de lusuari. A més, no oblidis optimitzar les imatges i utilitzar etiquetes alt, així com millorar lestructura dels teus URLs per incloure paraules clau rellevants. Tot això contribueix a un lloc més amigable tant per als usuaris com per als motors de cerca.

Implementar aquestes estratègies avançades no és simplement un “fer i oblidar”. Requereix revisió, ajustament i actualització constant. El món del SEO és tan canviant com el mar; el que funciona avui pot ser que no funcioni demà. Però amb aquestes pràctiques al teu cofre del tresor, estaràs ben equipat per navegar per aquestes aigües turbulentes i mantenir el teu lloc rumb a lèxit.

Eines recomanades per al Keyword Research

Com a bon capità del teu navili SEO, necessites les eines adequades per navegar pel vast oceà de dades disponibles. A continuació, us presento un arsenal d'instruments que us ajudaran a descobrir les paraules clau que guiaran el teu lloc web cap a l'èxit. Cadascuna té els seus propis avantatges i peculiaritats, així que tria la que millor s'adapti a la teva expedició.

Google Keyword Planner

L'eina per excel·lència per a molts iniciats a SEO i totalment gratuïta amb un compte de Google Ads. Ideal per obtenir volums de cerca, competència i altres mètriques essencials directament des del gegant dels motors de cerca.

SEMrush

Una suite completa que no només et permet realitzar keyword research, sinó també espiar els teus competidors, fer anàlisis de backlinks, i molt més. SEMrush és una inversió que val la pena per a aquells que gestionin clients o compten amb un important nombre de projectes SEO.

Ahrefs

Amb algunes funcionalitats similars a SEMrush, Ahrefs ens brinda una àmplia gamma de funcions per a keyword research, anàlisi de competència, i seguiment dels teus rànquings. La base de dades de backlinks és una de les més extenses, el que la fa imprescindible per estratègies de link building.

Ubersuggest

Creada per Neil Patel, aquesta eina ofereix anàlisi de paraules clau i suggeriments gratuïts i de pagament. És fàcil d'usar i perfecta per a aquells que tot just comencen i busquen millorar la seva presència en línia sense trencar el banc.

AnswerThePublic

Excel·lent per descobrir preguntes i frases relacionades amb la teva paraula clau principal. És ideal per generar idees de contingut que responguin directament a les consultes de la teva audiència i per identificar paraules clau de cua llarga.

Lelecció de leina adequada depèn de les teves necessitats específiques, pressupost i nivell dexperiència en SEO. Experimenta amb una o més d'aquestes eines per trobar les paraules clau que no només atreguin trànsit, sinó que realment ressonaran amb la teva audiència. Amb lequip correcte a bord, el teu viatge cap a lèxit SEO està ben encaminat.

Errors Comuns a Evitar

A l'emocionant viatge cap al descobriment de paraules clau, és fàcil desviar-se del curs i cometre errors que poden costar temps, esforç i, el que és més important, resultats. A continuació, et guiaré a través d'alguns dels esculls més comuns al keyword research i com els pots evitar per assegurar que la teva travessia SEO sigui vent en popa.

No Considereu la Intenció de Cerca

Un dels errors més grans és ignorar per què les persones busquen allò que busquen. Les paraules clau s'han d'alinear amb la intenció darrere de la cerca, ja sigui informacional, transaccional o navegacional. No fer-ho pot resultar en trànsit irrellevant que no es converteix.

Ignorar les Paraules Clau de Cola Llarga

Concentrar-se només en paraules clau de cua curta i alta competència és com intentar pescar en un mar vermell ple de taurons. Les paraules clau de cua llarga són menys competitives i sovint més rendibles, ja que capturen usuaris amb intencions de cerca més específiques.

Usar Eines de Forma Aïllada

Dependre duna sola eina de keyword research és com navegar amb un sol mapa en un oceà canviant. Utilitza múltiples fonts i eines per obtenir una visió completa del paisatge de paraules clau.

Oblidar la Revisió i Actualització Constants

El món de SEO i les tendències de cerca estan sempre en moviment. El que avui és una paraula clau valuosa, demà pot no ser-ho. Revisar i actualitzar la llista de paraules clau regularment és crucial per mantenir el contingut rellevant i visible.

No Avaluar la Competència Correctament

Subestimar o sobreestimar els teus competidors pot portar-te a triar paraules clau inadequades. Analitza la força i les estratègies dels teus competidors per identificar oportunitats i nínxols de mercat menys explotats.

Evitar aquests errors comuns us ajudarà a assegurar que la vostra estratègia de keyword research estigui construïda sobre bases sòlides i adreçada cap a l'èxit. Recordeu, el keyword research és tant un art com una ciència, i aprendre dels errors és part del viatge cap al domini del SEO.

I així, estimats aventurers del SEO, arribem al final del nostre viatge per l'emocionant món del keyword research. Hem navegat des de les tranquil·les aigües dels conceptes bàsics fins a les profunditats més tècniques i estratègiques, equipats amb les eines i els coneixements necessaris per descobrir tresors ocults de paraules clau que impulsaran el nostre lloc web cap a nous horitzons d'èxit.

Recordeu, el keyword research és una brúixola que guia el nostre contingut cap a la rellevància i visibilitat a l'immens mar de la web. És un procés continu de descobriment, anàlisi i adaptació. Com el mar, el paisatge digital està en constant canvi, i mantenir-se actualitzat amb les millors pràctiques i estratègies és essencial per navegar amb èxit.

No us desanimeu davant la complexitat de la tasca; cada paraula clau és una oportunitat per connectar amb el vostre públic, entendre millor les vostres necessitats i, en última instància, oferir solucions que s'adaptin a les vostres intencions de cerca. La perseverança, la curiositat i l'adaptabilitat són els vostres millors aliats en aquesta travessia.

Us convido a aplicar allò après, experimentar amb diferents eines i estratègies, i sobretot, gaudir del procés. El món del SEO és desafiant, però també ple d'oportunitats per a aquells disposats a embarcar-se a l'aventura.

Esteu a punt per hissar les espelmes i dirigir el vostre lloc web cap a l'èxit? Que els vents del keyword research us siguin favorables. Bona sort, i fins a la propera aventura!

Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci