Darrera actualització al febrer 4th, 2023 a les 02:37 am
Per escriure textos SEO adequadament, es requereix un estil de redacció en què s'inclogui l'ús de paraules clau i altres aspectes, per aconseguir posicionar la web en els primers llocs dels motors de cerca en línia.
Per tant, qualsevol web que vulgui tenir una bona visibilitat en línia, s'ha de manejar sota els termes del contingut SEO.
En aquest cas, és una bona idea comptar amb lajuda dun professional en redacció de textos SEO, per així poder optimitzar el lloc web.
Lús del contingut optimitzat per SEO és una cosa fonamental per a lèxit dun lloc web i no sha de prendre a la lleugera. Amb la posada en marxa d'aquesta tècnica, es poden aconseguir resultats excel·lents si ho apliquem correctament.
Per escriure textos SEO, cal tenir en compte alguns aspectes bàsics que comentarem a continuació, per així elaborar continguts cridaners per a diferents tipus d'usuaris.
Un dels principals avantatges que es poden obtenir en utilitzar tècniques SEO en un lloc web, és que es pot millorar la visibilitat de la pàgina a internet, a més que ajuda a generar trànsit orgànic per aconseguir atraure més persones.
Ús de paraules clau: Principi del SEO
Lús de les paraules clau en lelaboració de textos SEO, és un dels paràmetres principals per aconseguir identificar aquest estil de redacció i diferenciarlo daltres tipus descriptura més formals.
Per identificar paraules clau rellevants per al nostre lloc web, podem utilitzar eines SEO que ens ajudin a enriquir el contingut i donar-li així una rellevància més gran al text publicat.
No hem d'abusar de l'ús de paraules clau durant l'elaboració de contingut, ja que es corre el risc de sobre optimitzar el nostre contingut i fins i tot ens podem portar una penalització per part de Google.
La idea és aconseguir inserir-les de forma natural, perquè així serveixin de fil conductor per al lector i que tingui un interès més gran en el contingut.
Per tant, lús de les paraules clau, és una de les estratègies que sapliquen per crear un contingut atractiu per a diferents tipus de lectors.
Resoldre la intenció de cerca de l'usuari
Un dels grans objectius que hem de tenir al cap a l'hora de crear continguts a la nostra pàgina web, és sens dubte la de resoldre la intenció de cerca de l'usuari. Per tant, és fonamental identificar-la i satisfer-la a través del nostre contingut.
Un error que es pot cometre en el desenvolupament del contingut, és posar text de farciment, cosa que no genera una bona impressió, per la qual cosa el més recomanable és mantenir el text concís, però que ofereixi un contingut de qualitat.
Inserir enllaços interns o externs
Tot i que el grau de qualitat del contingut és molt important, també és important portar l'usuari cap a temes relacionats d'interès que hàgim publicat al nostre lloc web a través de enllaços interns i completar la informació que donem al visitant amb fonts externes que permetin tenir resolta aquesta intenció de cerca de què parlàvem al principi.
Estil de redacció SEO per atraure lectors
Actualment, amb l'ús de les xarxes socials i altres plataformes, l'estil de redacció ha anat evolucionant cap a la redacció de textos més senzills, que ajudin els lectors a resoldre problemes o dubtes puntuals de forma ràpida i efectiva.
En aquest sentit, cada cop cobren més força les redaccions càlides i properes, sense necessàriament fer ús de la primera persona.
L'important és que el lector se senti involucrat, que els seus dubtes siguin aclarits fàcilment i que vulgui indagar nous continguts.
Quan es tracta de l'estil de redacció SEO, el més important és identificar si es vol fer un text informacional o transaccional, si es tracta d'una Home page o si la temàtica en qüestió és formal o fresca. Per així, aconseguir donar lenfocament correcte.
Escollir un estil adequat, pot marcar la diferència perquè un lector continuï llegint o no el text. Per això és necessari dedicar un temps determinat per identificar com arribar al públic objectiu, el qual pugui manifestar interès en la informació del teu lloc web.

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.