fbpx

Estratègies de màrqueting digital per a dentistes i clíniques dentals

Estratègies de màrqueting digital per a dentistes i clíniques dentals
Descobreix les millors estratègies de màrqueting digital per a dentistes i clíniques dentals. Comença a impulsar el teu negoci dental avui mateix!
Comparteix aquest post

Darrera actualització al maig 17th, 2023 a les 12:31 am

Taula de continguts

Pot resultar aclaparador considerar tots els diferents tipus destratègies de màrqueting digital per a dentistes i clíniques dentals. La quantitat d'opcions disponibles ofereixen una gran quantitat d'oportunitats per promocionar el teu negoci, però també un nombre impossible de mètodes diferents de provar. Aleshores, què és el que cal fer per aconseguir una estratègia que porti el teu negoci cap a l'èxit?

Màrqueting digital: una estratègia essencial per a dentistes

Atreure nous pacients i ser trobat a Internet és complicat al món del màrqueting digital actual. No es tracta d'atreure qualsevol tipus de pacient, sinó de atraure pacients per als casos més rendibles. Com veus, és una tasca complexa.

L'èxit del màrqueting digital per a dentistes requereix una estratègia sofisticada, temps i esforç; la majoria de les consultes necessiten més temps lliure per a les iniciatives de màrqueting.

El panorama del màrqueting digital canvia ràpidament i aquest any veurem grans canvis. Amb TikTok convertint-se en un actor seriós, el llançament de Local Service Ads per a dentistes i la inevitabilitat de lús de la intel·ligència artificial en el màrqueting, hi ha molt per aprendre. 

És indispensable comprendre el panorama del màrqueting digital i com les oportunitats en línia funcionen juntes per crear una estratègia dental cohesiva.

No hi ha temps per perdre; comencem a aprendre maneres de millorar les teves campanyes de màrqueting dental.

Millors estratègies de màrqueting digital per a clíniques dentals

Màrqueting orgànic a xarxes socials

La gent passa una mitjana de a les xarxes socials cada dia. I si poguessis aprofitar l'ús que fan els pacients potencials de les xarxes socials per promocionar la teva clínica dental?

El màrqueting orgànic a xarxes socials és l'estratègia de publicitar la teva clínica dental a través de la teva pàgina a les xarxes socials. Aquesta estratègia no inclou anuncis de pagament. Tot i això, les xarxes socials són el mitjà perfecte per promocionar els teus serveis a través de missatges de text, imatges i vídeos gratuïts.

La presència de la teva consulta a les xarxes socials pot tenir un paper important al teu reputació en línia i en les teves relacions amb els pacients. Per exemple, podeu utilitzar eines gratuïtes de les xarxes socials per respondre directament als pacients i personalitzar la vostra consulta. També pots demanar l'opinió dels pacients a les xarxes per saber com pots millorar.

Les xarxes socials també faciliten que els pacients comparteixin informació sobre la clínica amb els amics i familiars. Per exemple, moltes empreses utilitzen sorteigs per animar els seus seguidors a córrer la veu sobre els seus serveis o productes. Els usuaris poden participar compartint la publicació de l'empresa a les seves xarxes socials.

Pots utilitzar les eines gratuïtes de les xarxes socials al teu benefici de moltes maneres. Tot i això, el primer pas és crear un perfil en cadascuna de les principals plataformes de xarxes socials: Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn, o fins i tot TikTok, depenent de on es trobi el teu públic. Un cop completats els teus perfils, pots començar a donar forma als continguts per crear una imatge positiva de la teva marca i convidar nous pacients a posar-se en contacte amb tu.

El SEO és fonamental

L'optimització per a motors de cerca (SEO) és una altra estratègia eficaç de màrqueting digital. Aquesta estratègia utilitza diversos mètodes per augmentar el posicionament del teu lloc web als motors de cerca, fent-ho més visible per a les persones que busquen paraules clau rellevants en motors de cerca com Google.

Suposem que teniu una clínica dental a Barcelona. Com a resultat, probablement us agradaria que la teva pàgina web aparegués com un dels primers resultats de cerca quan els usuaris busquin «dentista a Barcelona».

Tot i això, l'única manera d'aconseguir-ho és aplicar tècniques d'optimització per a motors de cerca que ajudin el teu lloc web a posicionar-se per a les paraules clau rellevants del teu negoci

Les tècniques SEO inclouen estratègies com:

  • Optimització del contingut escrit al teu lloc web per a les paraules clau rellevants
  • Utilitzar un disseny net i fàcil de fer servir (UX, UI)
  • Mantenir el contingut actualitzat
  • Creació d'enllaços d'entrada al vostre lloc web
  • Afegir enllaços interns i externs
  • Establir autoritat al sector dental

Cadascuna d'aquestes pràctiques indica a Google que situeu el vostre lloc web en una posició més alta quan els usuaris cerquin paraules clau i termes de cerca relacionats.

L'optimització de motors de cerca és una pràctica relativament complexa, ja que Google utilitza algorismes i estratègies molt complexos per determinar quines pàgines es classifiquen millor que altres en els resultats dels motors de cerca. Si bé és possible que tu mateix puguis aplicar amb èxit algunes d'aquestes estratègies, hauries de considerar la possibilitat de contractar un consultor SEO professional per aconseguir treure el màxim partit.

Màrqueting de continguts

És probable que la teva clínica dental ja tingui un lloc web. Si no és així, crear-ne un hauria de ser la teva màxima prioritat.

Un lloc web és una de les eines de màrqueting digital més valuoses que pots tenir per promocionar la teva clínica dental, atreure nous pacients i ensenyar a la gent els teus serveis. Un dels aspectes més importants de qualsevol lloc web és el contingut.

El màrqueting de continguts és el procés de crear i adaptar el contingut escrit i multimèdia de la teva web per atraure els visitants i convèncer-los que actuïn d'alguna manera, ja sigui concertant una cita o trucant per obtenir més informació. El contingut de la teva pàgina pot tenir un paper valuós:

  • Establir la teva autoritat dental
  • Establir relacions amb els pacients
  • Educar els pacients sobre els teus serveis i pràctiques
  • Augmentar les conversions
  • Crear una comunitat al voltant de la teva marca
  • Explicar per què els teus serveis són necessaris

L'ideal seria que el teu lloc web inclogués diversos tipus de contingut per augmentar el temps que els usuaris hi passen. La creació d'una combinació d'infografies, entrades de bloc, contingut de vídeo i anuncis de pagament pot fer meravelles per promocionar la vostra clínica dental i produir creixement.

Obtingues bones crítiques a Internet

Quan els pacients potencials busquen a Google una nova clínica dental, sovint llegeixen les ressenyes de moltes clíniques abans de decidir-se per una. Les ressenyes de la teva clínica dental tenen un paper important en la reputació de la mateixa.

Pots optar per fer servir una eina que t'avisi de cada nova ressenya que rebis i enviar-te una notificació especial quan rebis una ressenya negativa. Aquesta alerta ràpida et permet posar-te en contacte amb els pacients que han deixat ressenyes negatives com més aviat millor per resoldre els seus dubtes.

Convidar els pacients a deixar ressenyes poc després de sortir de les teves cites és una altra bona praxi que pot contribuir a millorar la teva puntuació i, conseqüentment, millorar la percepció que tenen els usuaris sobre la teva clínica i els serveis que ofereixes.

En general, la gestió de les ressenyes en línia que els pacients deixen per a la teva consulta és un pas important per mantenir la teva presència digital. Afortunadament, lús duna plataforma dautomatització elimina la major part del treball de gestió de ressenyes.

Beneficis del màrqueting digital per a les clíniques dentals

El màrqueting digital ajuda les clíniques dentals a triomfar a Internet. Els dentistes poden aprofitar les habilitats, els coneixements i lexperiència dels especialistes en màrqueting digital per ampliar el seu negoci i atraure més pacients. Aquests són alguns dels avantatges provats del màrqueting digital per a clíniques dentals:

El màrqueting digital per a dentistes és més econòmic

El servei de màrqueting digital està dissenyat en funció de les vostres necessitats i, per tant, s'adapta perfectament a la vostra planificació financera.

Més eficaç

El servei de màrqueting digital està dissenyat en funció de les vostres necessitats i, per tant, s'adapta perfectament a la vostra planificació financera.

Treball fàcil de mesurar

Des de la resposta a les xarxes socials fins als visitants de la teva web i els clics a les SERPs de Google, hi ha diverses maneres de mesurar el resultat obtingut pel servei de màrqueting digital.

Aprendre de la competència

Els experts en màrqueting digital tenen en compte els teus competidors a l'hora d'investigar els diversos aspectes del màrqueting digital per al negoci. Els enfocaments digitals adoptats per aquests poden ajudar-te a definir la teva estratègia d'èxit.

Dirigeix-te al teu públic objectiu

L'avantatge més important del màrqueting digital és que identifica el teu públic objectiu i garanteix la transmissió del missatge. Pots connectar amb el públic adequat i assegurar-te obtenir la millor resposta.

Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci