fbpx

Estratègies de màrqueting digital per a empreses de comerç electrònic

Estratègies de màrqueting digital per a empreses de comerç electrònic
En aquest article pots veure diverses estratègies de màrqueting digital per a empreses de comerç electrònic destinades a generar major negoci.
Comparteix aquest post
Taula de continguts

Què són les estratègies de màrqueting per a ecommerce?

Si has creat un negoci amb un ecommerce i necessites donar a conèixer els teus productes per incrementar les vendes, necessites crear una estratègia adequada per fer-ho.

En aquest sentit, hi ha una sèrie destratègies de màrqueting en línia que poden ajudar-te a aconseguir els teus objectius.

Aquestes estratègies, se centren en accions en diferents canals digitals i engloben una sèrie d'activitats diferents entre si però que juntes, poden fer que la popularitat de la teva web comenci a enlairar-se de manera progressiva.

Accions com el SEO, l'email màrqueting o la publicitat en xarxes socials, entre d'altres, tenen la missió de trobar i connectar amb el teu “buyer persona.

Com es pot fer el llançament d'un ecommerce?

Comencem pel principi. I és que si t'has decidit a digitalitzar el teu negoci oa muntar-ne un des de zero, per aconseguir un llançament exitós del teu ecommerce, cal fer una sèrie de passos si no vols que la teva emprenedoria sigui un desastre:

  • Planificació: Aquest és el pas fonamental. Aquí has de tenir clars i ben estudiats tot un seguit d'elements per fer el primer pas al teu nou negoci. Determina el teu pressupost per a despeses inicials, objectius a curt, mitjà i llarg termini, fes un estudi del teu públic objectiu, i quines característiques té el sector on entraràs i l'estratègia de màrqueting a seguir.
  • Creació del lloc web: La teva pàgina web ha de resultar atractiva i donar-ne una imatge professional i de confiança. A més has de posar el focus en què lexperiència dusuari ha de ser molt positiva de cara als teus usuaris, de manera que els resulti senzill navegar i comprar els teus productes a la web.
  • Fes servir una plataforma de pagaments segura: Un sistema de processament de pagaments segur i que doni confiança als teus clients serà fonamental per no generar dubtes als teus potencials clients i perdre possibles vendes.
  • Gestió d'enviaments i logística: Treballa amb una empresa d'enviaments i logística eficient per garantir la entrega dels productes a temps. Una empresa de paqueteria que s'adapti a la disponibilitat de l'usuari i que a més permeti una gestió ràpida de les devolucions, repercutirà molt positivament en l'experiència de compra dels teus clients.
  • Creació de continguts: Crea un contingut atractiu i rellevant al teu lloc web Cuida al màxim les descripcions dels teus productes, afegeix imatges de qualitat i fins i tot vídeos explicatius on l'usuari pugui veure les característiques i funcionament dels productes en què està interessat.
  • Dissenya una estratègia de màrqueting adequada: Configura la teva estratègia de màrqueting per arribar a la teva audiència objectiu i així fomentar les vendes.
  • Proves i optimització: Fes proves i test A/B al teu lloc web provant noves estratègies fins que donis amb la que millor s'adapti al teu negoci. Optimitza la teva estratègia de màrqueting i assegura't que tot funcioni correctament abans de fer qualsevol llançament.
  • Crea una llista de correu electrònic: D'aquesta manera, podràs mantenir els teus clients informats davant de qualsevol novetat i els faràs partícips de totes les novetats que passin. Així, fomentes la fidelitat cap a la teva marca i generaràs una comunitat que s'identificarà amb la marca i els valors que transmetis.
  • Llançament: És fonamental no caure a la paràlisi per anàlisi i si a la fase de planificació, no veus indicadors que et diguin clarament que és una bogeria, llança el teu lloc web i comença a posar en marxa lestratègia de màrqueting. Així començaràs a generar vendes ia veure créixer el teu negoci de comerç electrònic.
  • Monitoritza i avalua: Monitoritza els resultats de la teva estratègia de màrqueting i avalua constantment el teu ecommerce. Tracta d'identificar totes les àrees de millora i les accions que no estan sent efectives dins de la teva estratègia.

Quin tipus d'estratègia de màrqueting digital es pot aplicar a l'ecommerce?

Hi ha moltes estratègies de màrqueting digital que es poden aplicar al teu ecommerce. Aquí tens alguns exemples per poder començar:

Treballa el SEO del teu ecommerce

Assegureu-vos que el vostre lloc web estigui ben posicionat, de manera que augmenti la visibilitat. Això us ajudarà a trobar potencials clients interessats en els teus productes. Comptar amb un especialista a treballar el posicionament SEO d'un ecommerce, et pot ajudar a aconseguir els teus objectius duna manera molt més ràpida i eficaç.

Millora constant de l'experiència d'usuari del teu e-commerce

Optimitzar la usabilitat i la navegació del teu lloc web per millorar lexperiència de lusuari farà que facilitis el camí als teus clients cap a la conversió. Un usuari frustrat que no aconsegueix el que està buscant sortirà de la teva web i se n'anirà a una altra on li sigui més senzilla trobar allò que busca.

Cross-selling i upselling

Ofereix productes relacionats o productes de més valor per augmentar el tiquet mitjà de compra. En aquest sentit, crear un apartat de “productes relacionats” o “productes que van comprar altres usuaris que van comprar el producte original” et pot ajudar a generar noves oportunitats de venda.

Utilitza el Màrqueting de continguts

Crea i comparteix a les teves xarxes socials contingut rellevant i valuós que atregui el teu públic objectiu. Procura no “vendre la moto” en aquest tipus de continguts i centra't a ajudar els teus usuaris. Es tracta d'escoltar els usuaris i no al revés.

Potencia l'e-mail màrqueting

Crea'n una newsletter atractiva per a la teva audiència. En aquest cas et pot ajudar formar-te en copywriting o recórrer a un especialista en aquest camp. Et sorprendria les vendes que pots generar amb una estratègia adequada.

No deixis de banda el SEM

Anunciar-se en plataformes com Google Ads o Facebook Ads pot ser una bona opció per arribar a un públic més concret gràcies als seus possibilitats de segmentació que podem aplicar a les diferents campanyes que realitzem. A aquest article, t'explico els avantatges i els inconvenients que tenen aquest tipus d'estratègies per al teu ecommerce.

El poder de les xarxes socials

Estar present a xarxes socials com Instagram o Facebook et permet crear un espai on interactuar amb la teva audiència i de pas promocionar la teva marca. En aquest aspecte, els algorismes d'aquest tipus de plataformes cada cop posen més difícil tenir un abast orgànic rellevant, per la qual cosa encara que desplegas totes les teves habilitats a SEO per a xarxes socials, si de debò vols que les teves publicacions tinguin un abast considerable, hauràs de recórrer a campanyes de pagament.

Màrqueting d'influencers

Treballar amb influencers rellevants és una opció per promocionar la teva marca i els teus productes a la teva audiència, però, el cost duna campanya daquest tipus, es pot disparar. En aquest sentit, cada cop més empreses que no disposen de pressupostos molt importants, realitzen aquest tipus d'accions amb micro influencers. Aquest tipus de campanyes permeten resultats interessants a un cost molt menor.

Treballar la reputació en línia

Convida els teus clients a posar-hi ressenyes dels teus productes. Mostrar les opinions i valoracions dels clients al teu lloc web repercuteix en millorar la confiança dels compradors potencials. També és important saber gestionar les ressenyes negatives. I és que de les opinions desfavorables no te'n deslliuraràs. Tot i això, de com gestions aquest tipus de ressenyes, dependrà que altres compradors et vegin com una empresa que es preocupa per millorar i que reconeix els seus errors.

Analítica web

Fes servir eines d'analítica. Et permetrà fer un seguiment del rendiment del vostre lloc web i les accions de màrqueting. I és que allò que no es mesura, no existeix.

Afavoreix el Feedback amb els teus clients

Publica guies de compra i assistència en temps real als teus clients potencials que els ajudin a prendre decisions de compra informades. Ofereix recomanacions personalitzades als clients basades en els seus comportaments i preferències prèvies. D'aquesta manera, tindran la seguretat que els vendràs una mica adaptat a les seves necessitats reals i no el que a tu et convé que comprin.

Com fer una campanya de comerç electrònic efectiva?

Aquí us ofereixo una sèrie de pautes per fer una campanya d'ecommerce efectiva:

Defineix uns objectius clars i concisos. Determina quin és l'objectiu a assolir amb la teva campanya d'e-commerce. Pretens augmentar les vendes? o potser, millorar la percepció que tenen de la teva marca o intentar augmentar el trànsit a la teva pàgina web. Hi ha una gran quantitat dobjectius a complir. Per això és fonamental no perdre el focus i anar a buscar el teu objectiu.

Identifica el teu buyer persona

El buyer persona fa referència a una representació fictícia del teu client ideal. Es basa en característiques i dades reals dels teus clients actuals.

El buyer persona es basa en característiques reals dels teus clients basades en el comportament i les característiques demogràfiques. Es tracta d'identificar una sèrie de característiques comunes del teu públic objectiu de manera que puguis traçar un perfil que respongui a aquestes característiques.

El fet de conèixer la teva audiència i entendre tant les seves necessitats, desitjos com comportament de compra farà que sàpigues què és allò que els teus clients necessiten i com traçar lestratègia adequada enfocada a satisfer les seves necessitats.

Triar els canals de màrqueting més adequats

Hauràs de seleccionar aquells canals de màrqueting més idonis per arribar a la teva audiència. En aquest sentit pots aprofitar les bondats de l'email màrqueting, la publicitat a xarxes socials oa Google Ads entre altres.

El contingut és el rei

Una frase manida al món del SEO però que no deixa de ser certa. Centra't en crear contingut de valor que cridi l'atenció de la teva audiència.

Si aconsegueixes generar una comunitat que se senti identificada amb els teus valors de marca, ells mateixos es convertiran en aliats i et portaran nous clients interessats en els teus productes.

 

Testeja les campanyes

Realitzar test A/B al vostre lloc web, us permetrà identificar com millorar l'experiència de l'usuari i d'aquesta manera, augmentar la conversió.

Analitza els resultats

Avaluar els resultats de les teves campanyes de màrqueting digital, et permetrà extreure una sèrie de conclusions i fer servir aquesta informació perquè les properes campanyes siguin més eficaces.

Continua millorant la teva estratègia

No et conformis i busca sempre aquells punts de millora, que n'hi haurà a la teva estratègia de màrqueting. Preocupa't per oferir una experiència de compra excepcional als teus clients. Això farà que el teu èxit perduri i els teus clients segueixin recorrent als teus productes i serveis.

Com podem atraure clients a un ecommerce?

Algunes accions que pots fer per atraure clients al teu ecommerce poden ser les següents:

Col·laboracions i patrocinis

Col·laborar amb altres marques o esdeveniments que siguin rellevants pel teu sector, et permetran arribar a un públic més ampli interessat en allò que tu fas.

Ofertes i promocions

Ofereix descomptes especials i promocions atractives per incentivar la compra. Un usuari que ha aconseguit un descompte suculent gaudeix de la seva compra per duplicat en saber que a més s'han pogut estalviar uns bons diners.

Programes de referits

Incentiva els clients perquè t'aconsegueixin nous clients entre els amics i familiars. Aquest tipus de visites al teu lloc web és or, ja que és un tipus dusuari que té una gran expectativa en el teu negoci i està molt enfocat a la conversió.

 

Possibilitat d'enviament i devolució gratuïta

Si hi ha alguna cosa que un client no està disposat a fer és a abonar despeses d'enviament si la teva competència els està oferint gratuïtament. A més, si disposeu d'un servei eficient de devolucions, l'experiència d'usuari no es veurà tan afectada.

Garanties i polítiques de devolució clares

Si hi ha alguna cosa que pot emprenyar un usuari, és que aquest hagi de fer ús de la garantia molt pocs dies després de la compra. Però si encara hi ha alguna cosa pitjor, és que aquesta garantia no estigui a l'alçada del que se n'espera i tot acabi en una nefasta experiència de compra que pot desencadenar en una crisi de reputació per a la teva marca.

Demostracions en vídeo i fotografies detallades

Proporcionar demostracions en vídeo i fotografies detallades dels seus productes per millorar la comprensió i la confiança dels compradors.

Quines estratègies poden potenciar el comerç electrònic i fer-lo més competitiu?

Integració de la tecnologia

Integrar noves tecnologies i eines enfocades a millorar l'experiència i la satisfacció del client, com ara chatbots, intel·ligència artificial o realitat augmentada, entre altres.

Experiència de compra Personalitzada

Oferir una experiència personalitzada als teus clients basada en els seus gustos i preferències i atenent a comportaments previs et permet fer una volta de rosca a l'experiència d'usuari, incrementant molts sencers la satisfacció del client.

Mobile First

Segueix la premissa d'optimitzar el seu lloc web pensant en primer lloc al ús en dispositius mòbils. El trànsit des d'aquest tipus de dispositius no para de créixer i sol ser l'opció preferida de gran part dels usuaris.

Cuida l'enviament i la logística

Oferir opcions d'enviament ràpid i eficient, així com entregues programades, permet millorar lexperiència de lusuari i augmentar la satisfacció del client molts sencers.

Diferenciació de productes

Oferir productes únics i diferenciats per destacar entre la teva competència i aconseguiràs atraure un públic més ampli.

Aquestes són algunes de les estratègies de màrqueting digital que pots plantejar a la teva empresa d'e-commerce per portar el teu negoci a un següent nivell que et permeti atraure més clients a la teva web.

En aquest sentit, el més important és que l'estratègia estigui molt ben planificada i el teu sector molt ben analitzat per oferir solucions alternatives que la teva competència no estigui explotant.

Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci