Darrera actualització a octubre 7th, 2023 a les 12:34 am
El meta títol i la meta descripció són elements que poden contribuir a un bon posicionament de la teva pàgina web i per això és molt important prestar molta atenció.
El SEO una de les coses que cal treballar a l'hora de crear un lloc en línia, permetent ubicar la pàgina en els primers llocs dels principals motors de cerca.
Fer una bona estratègia de SEO a la teva pàgina web, pot suposar més avantatges que una campanya publicitària.
A mesura que la teva plataforma comenci a guanyar usuaris, el posicionament serà exponencial gràcies al treball base realitzat pel que fa al SEO.
Per això, tant el meta títol com la meta descripció, són elements que apareixeran al cercador si aconsegueixes escalar posicions i donaran valor a tot el contingut que publiquis a la web.
És important identificar i definir amb molta certesa la utilitat del nostre lloc web i relacionar-lo amb paraules clau i el contingut que els usuaris busquen diàriament a Internet.
Com fer el meta títol ideal?
El meta títol d'un lloc web és diferent de la meta descripció, però la realització té alguns aspectes en comú.
El meta títol respon als criteris de màrqueting clàssics, però a més ha de sumar el valor del SEO web i en aquest sentit relacionar-se amb cerques que els usuaris fan diàriament als principals motors i cercadors d'Internet.
En aquest cas, destaquem 3 elements principals a tenir en compte per a la realització de la teva meta títol ideal:
Paraules clau
Les paraules clau són aquelles que utilitzen els usuaris als cercadors. Per tant, són les paraules que ingressen a la barra de cerca.
Gran part del SEO passa per descobrir quines són les millors paraules clau per afegir al nostre lloc web i que aquestes siguin considerades pels motors de cerca.
El teu meta títol ha de contenir la millor paraula clau en relació al contingut, ja que això és un senyal fort i clar per als motors de cerca. A més, confirmaran que el contingut del vostre lloc respon amb valor afegit al meta títol.
Les millors paraules clau no sempre són les que tenen més visites per dia. Per això cal considerar la relació entre la quantitat de visites i la competència en determinada paraula.
Longitud
El meta títol ha de tenir una longitud de una sola línia i és important que no sobrepassi una mitjana de 65 caràcters.
Però, per als que busquen posicionar el seu lloc web i fer un SEO web basat principalment en les directrius de Google, la longitud recomanada és menor a 60 caràcters.
La longitud és un atribut important que permet incorporar ràpidament el meta títol del teu lloc web, dins dels enllaços de cerca dels usuaris.
Ha de ser atractiu
La creativitat i els jocs de paraules que són intuïtius i fàcils de recordar, són alternatives que ajuden a millorar lexperiència dusuari.
Molts consideren que és més important el valor de la paraula clau intacta per al posicionament, de modificar per aconseguir un joc de paraules.
Però, la paraula clau sempre serà molt important per al cercador, encara que hagi patit una variació.
Utilitza emojis per cridar latenció dins dels resultats de cerca i fer que la teva pàgina destaqui en un primer cop dull.
Et citem un exemple clar d'un meta títol:
🥇 Curs actualitzat de SEO en línia gratuït | el teu lloc we
Com fer la meta descripció ideal?
La meta descripció és un text més llarg que el meta títol i si aconseguim redactar-la correctament, recolzarà amb força el posicionament del nostre lloc web.
La meta descripció apareix sota el títol i de la URL als motors de cerca, i ajuda a sobrepassar filtres i brindar els senyals correctes respecte al contingut de la nostra web.
Citem 3 elements principals a tenir en compte per a la realització de la teva meta descripció ideal:
Paraules clau
Has d'incorporar totes les paraules clau possibles a la meta descripció i sense fer un text robòtic o sense sentit.
És important brindar una idea resumida i concisa respecte de la utilitat de la teva web, a més de brindar la confiança als usuaris que estaran buscant el teu contingut.
Longitud
Per a l'acceptació de la meta descripció en els motors de cerca més populars del món, és considerada una longitud de 140-170 caràcters.
La longitud d'una meta descripció, ha d'ocupar 2 línies i no sobrepassar aquest límit per adequar-se als diferents canvis de mida o resolucions de les pantalles.
Ha de ser concreta
La capacitat explicativa i de resum, són dos excel·lents atributs per a la realització d'una meta descripció. Per això, és important tenir en compte aquest aspecte.
Qualsevol tipus d'engany o falsa informació només atemptarà amb la integritat de la teva pàgina web i no serà considerada pels cercadors en línia.
Per finalitzar, us donem un exemple d'una meta descripció:
Procura que la teva mascota estigui sempre sana i porta-la a una revisió anual a un veterinari. Demana la teva cita ara i dóna-li la cura que es mereix

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.