fbpx

Com millorar el CTR a Google i YouTube

Com millorar el CTR
Una de les claus de lèxit en el posicionament web és com millorar el CTR perquè obtinguis més clics a la teva pàgina. T'explico alguns tipus per aconseguir-ho.
Comparteix aquest post

Darrera actualització a Novembre 29th, 2023 a les 09:06 pm

Home » Blog » Com millorar el CTR a Google i YouTube

El veritable èxit del posicionament no és exclusivament que la pàgina o vídeo d'un canal surtin en els primers resultats de cerca. A més d'això, l'ideal és que els usuaris facin clic i arribin fins al teu contingut.

És aquí on millorar el CTR a Google i YouTube juga un paper important. 

El Click Through Rate (CTR), o percentatge de clics que obté una publicació, és una mètrica important i decisiva que afecta el SEO, la publicitat en línia, les xarxes socials, les campanyes per correu electrònic i els vídeos de YouTube. 

Taula de continguts

Com optimitzar el CTR a Google?

La millor manera d'optimitzar el CTR és optimitzant el “snippet” o fragment de la publicació que mostra Google quan la nostra web apareix a la pàgina de cerca. Com millor sigui, més possibilitats cal que l'usuari faci clic a l'enllaç i visiteu la pàgina. No importa quin tipus de lloc web tinguis, augmentar el CTR al final sempre significa més visites, seguidors o vendes.

Optimitza el títol SEO per millorar el CTR

El títol SEO és el titular de larticle, és a dir, el nom de la pàgina publicada. Aquest no ha de ser exactament igual al títol de la publicació o H1, però sí que ha de portar la paraula clau principal

És recomanable que aquest títol no sigui molt llarg (no més gran de 60 caràcters), per la qual cosa has de evitar utilitzar moltes majúscules i signes d'interrogació. Es poden fer servir eines per estar segurs que el “snippet” està optimitzat, com, per exemple, el plugin Yoast SEO de WordPress o Snippet Optimizer de SEOmofo.

Optimització del slug

El slug és una fracció de la URL que se situa justament després del domini. Per optimitzar-lo i que tingui millor aparença, deu incloure la menor quantitat de paraules, si és possible que quedi reduït a la clau principal. Per això, elimina articles, preposicions, titlles i altres caràcters especials.

Millora la meta descripció del snippet

La meta descripció és un resum del que conté larticle. Ha d'estar redactat de manera que l'usuari només li hagi de donar una ullada perquè li quedi clar de què va el contingut

Aquesta breu descripció inclou la paraula clau principal i no ha de ser massa llarga, encara que tampoc massa curta (no menys de 120 caràcters). L?objectiu és que no quedi tallada amb punts suspensius.

Empra rich snippets per optimitzar el CTR

Els rich snippets o fragments enriquits mostren encara més informació a l'usuari que els snippets simples. Ofereixen informació que ocupa més espai, portant que el lector s'aturi més temps i augmentin les possibilitats que faci clic. 

En aquest cas, és important que es facin servir rich snippets relacionats amb el contingut. Alguns dels més usats són: preus de productes, estrelles de puntuació, enllaços a articles relacionats, temps de lectura, opinions d'usuaris, entre d'altres.

Aquesta eina és molt útil per crear els rich snippets que necessitis en els teus projectes.

Ús d'emoticones

A més de tot això, no es pot subestimar l'ús d'emoticones a l'snippet. No hi ha una regla fixa per a això, així que el seu ús dependrà del tipus de contingut i la serietat o la informalitat que tingui el lloc en qüestió. Mentre no s'excedeixi el límit de caràcters i el títol no es talli, podeu jugar amb aquests elements.

Com optimitzar el CTR a Youtube?

La optimització del CTR també és aplicable a les cerques de vídeos a YouTube. Quan creïs contingut per a aquesta plataforma, has d'assegurar-te que es posicioni ràpidament entre els primers llocs. 

Aquestes són algunes suggeriments per millorar el CTR a YouTube

  • Investiga les paraules clau. Assegureu-vos del volum de cerques de les paraules clau que voleu posicionar i quin és el nivell de competència que existeix. 
  • Títol. El nom del vídeo ha dincloure la paraula clau i ser curt, no major a 60 caràcters. 
  • Descripció. Cuida el copy de la descripció, la qual ha de ser coherent, completa i concisa, que expressi adequadament el que apareix al vídeo. 
  • Imatge miniatura o thumbnail. Una imatge ben seleccionada ajuda a transmetre allò que les paraules no poden. Així que personalitza la teva imatge, col·loca una cosa expressiva, fàcilment reconeixible i que es relacioni amb el tema. 
  • Afegeix etiquetes. Aquestes permeten a la plataforma reconèixer la temàtica del vídeo i la paraula clau a posicionar i d'altres addicionals.
  • Nom del fitxer mp4. És indispensable que el fitxer mp4 inclogui la paraula clau principal que es vol posicionar.
Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci