fbpx

millorar el SEO de la teva web mitjançant l'interlinking

interlinking
Linterlinking moltes vegades és el gran oblidat dins del SEO. T'expliquem tots els beneficis que et pot aportar treballar aquest apartat
Comparteix aquest post
Home » Blog » millorar el SEO de la teva web mitjançant l'interlinking
Taula de continguts

A l'hora de posicionar una web, moltes vegades tendim a centrar-nos en la construcció d'enllaços externs i deixem de banda una de les tècniques que poden ser de molta ajuda a l'hora de posicionar la teva pàgina web als primers resultats. Aquesta tècnica és el interlinking.

Què és l'interlinking?

L'Interlinking consisteix a crear enllaços des de la teva pàgina web a altres pàgines o entrades dins del teu mateix lloc, de manera que hi hagi una relació temàtica entre el contingut enllaçat i el contingut actual.

Aquesta tècnica suposa una millora en lexperiència dusuari (UX), de manera que quan un usuari està llegint un article de la teva web i s'hi esmenta un tema relacionat amb un altre article del teu bloc, mitjançant un enllaç, portem aquest usuari a aquest article, de manera que li donem una informació extra que en complementaria la comprensió.

Beneficis dels enllaços interns

Una estructura d'enllaços interns treballada repercuteix positivament en el posicionament SEO ia l'experiència d'usuari (UX). I és que gràcies a l'interlinking, la teva web experimentarà una sèrie de beneficis com:

  • Les aranyes dels motors de cerca tindran més facilitat per accedir a algunes pàgines menys accessibles.
  • Millora l'experiència de l'usuari en proporcionar informació complementària de manera que es fomenta una interacció més gran amb el teu lloc web.
  • Transfereix «link juice» o autoritat entre les diferents pàgines de la teva web.
  • Permet augmentar la durada mitjana de la sessió de lusuari.
  • T'ajuda a reduir la taxa de rebot del teu lloc web.
  • Ajuda a millorar el posicionament per a una determinada paraula clau.
  • Podeu augmentar el nombre de visites a la pàgina per usuari.
  • Ajuda el cercador a rastrejar el teu lloc de millor manera i entendre la seva temàtica.

Redueix la taxa de rebot gràcies a l'interlinking

Ens referim a la taxa de rebot quan parlem del percentatge de visitants de la nostra pàgina web que abandonen la sessió just després d'iniciar-la.

Si el vostre lloc web té una taxa de rebot del 70%, significa que aquest percentatge de visitants abandona la teva pàgina web sense fer clic a cap enllaç intern.

Aquesta taxa és un dels factors que Google té en compte a l'hora de posicionar una web. Pel que és millor interconnectar les entrades del bloc perquè els visitants segueixin llegint aquests articles i no se'n vagin a una altra web.

Google qualificarà les webs amb una taxa de rebot més baixa com d'alta qualitat i rellevant generant un grau d'autoritat alt. La disminució de la taxa de rebot augmentarà la mitjana de visites a la pàgina i la durada de la sessió i la puntuació de confiança.

Millora de l'experiència d'usuari (UX)

El contingut de la nostra web no és simplement un lloc on poder inserir enllaços interns per millorar el posicionament, sinó que també ajuden a la UX del nostre lloc. Col·locar un enllaç en un contingut serveix com a informació complementària i comunica als nostres usuaris que poden deixar de llegir de moment l'article actual per obtenir més informació aquí per posteriorment tornar a l'article original.

Posar en negreta o destacar en un altre color els enllaços de contingut fa que es diferenciïn visualment de la resta del contingut i convida els nostres usuaris a fer-hi clic. L'ideal seria col·locar aquest tipus d'enllaços a les entrades del bloc a altres entrades rellevants. La rellevància és la clau de tot perquè els enllaços irrellevants interrompran la navegació de l'usuari, perjudicant així la UX i provocant rebots que poden afectar negativament el posicionament.

Has d'assegurar-te que al teu lloc web no hi hagi enllaços trencats que generin errors 404. Si és així, hauríeu de redirigir aquests enllaços a pàgines web rellevants. També és important que les teves pàgines web carreguin ràpidament per garantir una experiència positiva per a lusuari. A més, assegureu-vos que qualsevol pàgina web enllaçada no és a més d'un clic de distància d'una pàgina de conversió i que sempre contingui un CTA atractiu.

Bones pràctiques per a la teva estratègia denllaços interns

Arquitectura web

L'estructura d'enllaços interns de la web hauria de seguir una forma piramidal on la Home page pàgina d'inici se situaria al cim d'aquesta piràmide. Per sota, trobaríem les categories principals del teu lloc web que alhora enllacen amb pàgines rellevants de productes o subcategories.

Totes les pàgines enllaçades directament des de la pàgina d'inici seran percebudes com les més importants per als motors de cerca.

Es tracta de reduir el nombre total denllaços que es produeixen entre una pàgina i la pàgina dinici. De manera que és la home page la de més autoritat i la que distribuirà aquesta autoritat o link juice de manera uniforme per tota la teva web.

Això ens porta a la importància de les barres de navegació i la funcionalitat del menú. A mesura que el vostre lloc web creixi amb entrades de bloc, contingut i pàgines de productes, aquestes funcions de navegació garantiran que totes les pàgines web segueixin estant a dos o tres enllaços de la pàgina d'inici.

La importància d'un bon CTA

És fonamental preocupar-se d'optimitzar al màxim les diferents trucades a l'acció (CTA) que utilitzis als teus enllaços interns per maximitzar així la taxa de conversió daquest tipus denllaços.

Un botó amb un CTA atractiu deu ser gran i eficaç i ha d'estar adaptat per a cada dispositiu. Assegureu-vos que el vostre botó amb CTA es distingeix del fons.

En definitiva, el vostre CTA hauria de ser present a cadascuna de les pàgines principals perquè els usuaris estiguin sempre a un o dos clics de crear una conversió.

Evita l'ús del nofollow

Aquest tipus d'atribut s'utilitza per norma general als enllaços que es troben als comentaris o als continguts generats per usuaris per protegir-nos de les possibles penalitzacions per correu brossa.

L'ús d'aquesta etiqueta pot causar que es limiti l'autoritat que flueix mitjançant altres pàgines directament vinculades a aquesta pàgina. És per això que Google desaconsella específicament l'ús de l'atribut nofollow per als enllaços interns.

Posició dels enllaços interns

Si ens fem ressò de les paraules de John Mueller de Google sobre aquest assumpte: «la posició en una pàgina per als enllaços interns és força irrellevant des del nostre punt de vista».

John Mueller

Això no vol dir que la posició dels enllaços interns importants sigui irrellevant des del punt de vista de la UX. L'escenari ideal és col·locar els enllaços interns més importants a la pàgina d'inici, a la barra de navegació o en un menú desplegable.

Dins de les pàgines de menor autoritat, no és rellevant enllaçar a la pàgina d'inici o de contacte dins del contingut. No passa “link juice”, ni promou una UX positiva. En aquest tipus de pàgines és més interessant enllaçar a altres publicacions rellevants que guardin una relació temàtica amb el contingut.

Els enllaços al footer ia la barra lateral haurien d'enllaçar amb continguts rellevants o pàgines de productes. Un enllaç a una categoria principal al footer no serà menys valuós que si el col·loquem en una barra de navegació, però des del punt de vista de la UX, hem de tenir en compte que un footer massa recarregat, en general, és una mala pràctica.

Col·locar enllaços al final dels articles o en una barra lateral a pàgines d'interès, animarà els usuaris a continuar interactuant amb el teu lloc web. El que donarà a Google senyals positius. Això pot afectar indirectament la classificació del lloc web i de la pàgina als resultats de cerca.

Una bona manera dajudar a indexar el seu contingut i contribuir al posicionament de determinades paraules clau, és col · locar etiquetes denllaç o de paraules clau en el contingut que informin els motors de cerca del tema daquesta pàgina de destinació.

Els enllaços que podem trobar a les Breadcrumbs oa un mapa del lloc XML també poden contribuir en gran mesura a augmentar el temps de navegació per part de l'usuari.

No descuidis els enllaços interns

Quan pensem en linkbuilding, acostumem a ignorar el valor que té de cara a la millora de la UX i del posicionament SEO, elaborar una estructura adequada d'enllaços interns.

Mentre que ens seguim centrant en la generació de backlinks, els seus efectes poden ser amplificats a través d'una elaborada estructura d'enllaços interns que distribueixi l'autoritat del vostre lloc web d'una manera uniforme.

Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci