Darrera actualització a Novembre 29th, 2023 a les 09:07 pm
Quan parlem d'una auditoria SEO, estem parlant duna de les principals tasques dels consultors SEO. Aquestes auditories es basen principalment en la recol·lecció d'informació, anàlisi i avaluació del web per entendre el seu estat general i com aquest pot influir en el posicionament de la pàgina. Et pots ajudar moltes d'aquestes eines SEO per fer aquest tipus d auditories.
L'important és el que allí es plasme, cosa que serveix als experts SEO determinar la seva estratègia dacció, millora i impuls de la teva web. No és senzill d'assolir, considerant totes les variables que pugui tenir. Tot i això, cadascuna és valuosa i suma per tenir una millor visió de la teva web i aquí et direm com aconseguir-ho.
Auditoria SEO Què és?
Una auditoria SEO es realitza per experts que coneixen bé aspectes rellevants del posicionament web. D'aquesta manera, podeu crear un informe detall i complet de tot el que afecta la vostra pàgina. El resultat és una anàlisi que obre un panorama molt precís de com els usuaris perceben, comparteixen i interactuen amb el teu portal o bloc.
L'objectiu és saber amb certesa per què estàs ubicat en una determinada posició dels cercadors quan els usuaris fan consultes. Per fer-ho, s'avaluen paraules clau, continguts duplicats, navegabilitat, ús de les metadades, contingut, semàntica, models d'arquitectura de la web, on apunten els enllaços, i molt més.
Amb tota aquesta informació aixecada, el expert SEO pot donar orientacions més encertades al rumb correcte que ha de prendre la teva web. Canviar estratègies, afinar detalls, i fer un gir total a la pàgina per millorar el posicionament als cercadors.
En general aquestes auditories són exhaustives per determinar amb precisió què passa a la teva web. Encara que molts l'utilitzen per millorar, d'altres la poden fer servir per actualitzar la pàgina i fer-la més competitiva. El vital en aquests casos és comptar amb experts SEO que facin lestudi i posterior anàlisi.
Com es fa una auditoria SEO?
Una auditoria SEO ens ajuda a establir un diagnòstic integral, amb solucions de qualitat per crear diferents escenaris en funció de la situació actual. Les recomanacions de millora vénen per part de l'expert SEO qui fa una passejada per tota la web d'aquesta manera:
SEO Onpage
El SEO Onpage és tota la feina SEO que fem dins de la pàgina web i bàsicament compon tota lestructura del portal. Una bona auditoria SEO senfoca en aquest aspecte primordial per veure com està dordenada o desordenada la casa per dins, i comença per:
- Pàgines indexades. Conèixer quines pàgines del nostre lloc estem posicionant és fonamental. Avaluar quins són, què aporten, si són de qualitat i aporten trànsit qualificat. També s'avalua quina és la seva posició a les SERPS.
- Temps de rastreig. Google compta amb una sèrie de robots que rastregen les URLs de la teva web. Si trigueu molt a fer-ho, pot no rastrejar les pàgines que més us interessa que s'indexin. L'objectiu és optimitzar el teu lloc perquè quan el robot hi passi, llegeixi tot el contingut possible.
- Velocitat de càrrega. El temps que triga la teva web a carregar és vital. Si és molt lenta, els usuaris se n'aniran i Google entendrà que passa alguna cosa. Si acumuleu moltes interaccions d'abandonament com aquesta, el cercador no posicionarà bé la vostra pàgina.
- Errors interns. A internet sorgeixen errors que es classifiquen amb codis. A l'auditoria SEO s'investiga si al vostre lloc web ocorren aquests errors. En cas de ser així, es plasmen les pàgines que continguin aquests errors a l'informe i es crea una estratègia per corregir-los.
- Imatges. La mida d'imatges s'avalua perquè sigui adequada i que tinguin els atributs necessaris com les etiquetes ALT.
- Metadades. Les metadades són una descripció de la teva web que Google fa servir per conèixer-te i ubicar-te millor al cercador en funció de les cerques.
- Contingut. El que es desenvolupa dins de la teva web és fonamental. Ha de ser contingut de qualitat, original i que no estigui duplicat.
SEO Off Page
El SEO Off Page és lestratègia SEO que apliquem fora de la teva web. En aquest aspecte, sanalitza fonamentalment lestructura de backlinks del teu lloc web. És a dir, si altres webs enllacen el teu lloc a les pàgines. Que la teva pàgina web sigui enllaçada per altres llocs web ho interpreta Google com un indicador de confiança i seguretat del que publiques. L'expert SEO analitza qui t'apunten i analitza l'entorn per determinar si hi ha qualitat o no en aquells que t'esmenten. Prenent per això les accions necessàries en cada moment com pot ser deshabilitar aquests enllaços perjudicials que apunten al teu lloc web.

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.