Darrera actualització al febrer 4th, 2023 a les 02:18 am
Si ets propietari del teu propi negoci, és normal que vulguis el millor per al teu establiment.
En aquest cas, segur desitges que la teva marca sigui cada vegada més reconeguda al mercat, captar nous clients, invertir en el teu desenvolupament i obtenir majors guanys.
El posicionament SEO sembla ser la millor idea per això, però la seva forma i abast dependran de la naturalesa del teu negoci i la seva ubicació física. És per això que has de conèixer què és un servei de SEO local i per què necessites optimitzar-ho?
Què és el SEO local?
El SEO local inclou una sèrie daccions destinades a promoure i augmentar el nivell de visibilitat dun lloc web, per a consultes relacionades amb una localització determinada.
Gràcies a aquesta estratègia, els llocs web de les empreses poden ampliar la seva visibilitat al cercador de Google, cosa que en condicions favorables es tradueix en un més trànsit orgànic.
La base del SEO local és similar a les activitats estàndard del SEO convencional, però també podem distingir diverses tècniques addicionals que sutilitzen per augmentar labast en una regió determinada.
SEO local: com funciona?
Ja hem esmentat que el posicionament local inclou accions una mica variades o addicionals al tradicional. És que el SEO local requereix un enfocament dacció diferent!
En primer lloc, has de conèixer les característiques i els elements més importants d'un determinat negoci, incloent el vostre lloc web. A més, cal analitzar les regles que exigeix Google per mostrar els resultats de les cerques a Internet.
El SEO local promociona el lloc web d'un negoci al motor de cerca de Google, però enfocat només en una ubicació específica.
Beneficis del SEO Local
Augment de la visibilitat del teu negoci
La implementació de SEO local és una forma efectiva daugmentar la visibilitat dun lloc web, en especial en els resultats de cerca orgànics de Google. Així, els usuaris poden llavors trobar lempresa o el seu lloc web fàcilment.
El SEO local no només significa més trànsit orgànic a la web, sinó també una taxa de conversió més alta. Aquesta situació es propicia especialment, quan el posicionament SEO es realitza juntament amb el disseny d'UX (experiència d'usuari).
La combinació d'aquestes dues estratègies es coneix com SXO (Search Experience Optimization) i és per això que el SEO local es veu enriquit amb loptimització de conversió de clients.
Augment del nombre de conversions
Tal acció augmenta significativament els beneficis que aconsegueix el negoci per tenir un lloc web optimitzat i ben posicionat.
La conversió del client en aquesta situació, pot ser:
- Fent una trucada telefònica.
- Emplenant el formulari de contacte.
- Deixant les dades de contacte.
- Enviament de correu electrònic.
Augment del nombre de clients
Una altra avantatge del SEO local és la possibilitat de desenvolupament empresarial: quan el lloc sigui més visible a Google, indubtablement el nombre de visites augmentarà!
En condicions favorables, aquest factor afectarà positivament el nivell dingressos a lempresa. A més, el SEO realitzat localment, permet generar reconeixement de marca a la web.
Millora la teva imatge de marca
El SEO local també enforteix la imatge de marca, gràcies a això l'empresa tindrà l'oportunitat de ser més reconeixible en un àrea determinada, el que també construeix una certa posició al mercat local.
Gràcies a això, podem atraure directament un client d'una àrea determinada, tant el que viu a la zona, com aquells situats a àrees perifèriques i turistes.
Addicionalment, el posicionament local sol ser més econòmic que el posicionament realitzat en forma general. Per què? Simplement perquè cobreix un rang més petit.
Per això, és la millor inversió que pots realitzar a la teva empresa, ja que ràpidament notaràs els efectes mesurables del posicionament SEO de la teva web.
En centrar-se en el SEO local, és molt més fàcil i ràpid observar-ne l'eficàcia. També val la pena assenyalar que els resultats del posicionament són mesurables, per la qual cosa pots veure i analitzar fàcilment els resultats de les activitats locals SEO.
Per qui és el SEO local?
Hi ha una sèrie d'empreses per a les quals el posicionament local és una excel·lent oportunitat de desenvolupament. Es tracta principalment d'establiments de serveis que compten amb punts de venda físics i llocs web que són l'aparador de l'empresa.
Durant la implementació de lestratègia SEO, el teu negoci serà cada vegada més visible al cercador, cosa que contribuirà a l'augment dels clients potencials.
El SEO local és molt utilitzat principalment per aquest tipus de negocis:
- Restaurants, cafeteries i bars.
- Floristeries.
- Perruqueries i salons de bellesa.
- Empreses constructores.
- Serveis de mecànica de cotxes.
- Hotels.
- Clíniques.
- Empreses de transport, logística i expedició.
- Botigues especialitzades que operen en una regió determinada…
Targeta de presentació a Google My Business: per què és important?
Per dur a terme accions de SEO local és summament important tenir un compte a Google My Business, que és l'aparador en línia de la teva empresa a Google.
Fes-li una ullada al meu perfil
Aquesta targeta de presentació ha de contenir totes les dades de contacte del negoci: nom de lempresa, adreça del lloc web, breu descripció de loferta, horari dobertura, fotos de mostra, i altres elements que distingeixin a la teva empresa daltres similars.
Val la pena fer un esforç per crear una targeta de presentació d'aquest tipus, perquè la qualitat de la informació que conté, així com les opinions dels clients, es tradueixen en una millora de la reputació de l'empresa.

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.