fbpx

SEO per a WordPress Què és i com funciona?

SEO per a Wordpress
Per fer SEO a wordpress necessites dominar una sèrie de tècniques que t'expliquem en aquest article. Visita el bloc per a més informació.
Comparteix aquest post
Home » Blog » SEO per a WordPress Què és i com funciona?

SEO per a WordPress? El SEO i WordPress són dos elements que han de treballar en conjunt per garantir un posicionament clau dins dels cercadors com Google. Però què representen tots dos?

Quan parlem de SEO (Search Engine Optimization), ens referim al conjunt de pràctiques i tècniques dissenyades per millorar la visibilitat d'un lloc web als motors de cerca. WordPress, sent una de les plataformes de gestió de continguts més populars del món, ofereix una varietat d'eines i característiques que et poden ajudar a optimitzar el teu lloc. Vegem detalladament com funciona el SEO per a WordPress i com pots aprofitar-ho al màxim.

Contingut

SEO per a WordPress: Coneixent els termes

  • SEO: Search Engine Optimization (Optimització dels motors de cerca, en espanyol) i es basa en un conjunt d'estratègies per millorar el posicionament de la teva pàgina web en els motors de cerca.
  • WordPress: És una plataforma per dissenyar pàgines web i blocs, també gestionar el contingut que s'hi publica per a internet.

Amb aquests dos primers conceptes és possible entendre que tots dos elements treballen junts. A més, la seva integració és gairebé natural i quan alguna cosa no està bé a WordPress, el SEO t'ho indica. Tot i això, això no és tot el que has de conèixer, ia continuació, coneixeràs com funcionen i com s'implementen.

La importància del SEO

A internet hi ha més de 1.000 milions de pàgines web que van des de comptes de marques, de comerços o emprenedories. Aquestes, han de competir entre si, d'acord amb la seva categoria, perquè els internautes les trobin, visitin i ingressin.

Què fa el SEO en aquests casos? Doncs bé, la seva participació és la de estructurar el contingut per sobresortir davant la competència. D'aquesta manera, els llocs web són prioritzats pel cercador i facilita que els usuaris el trobin.

És tot un procés perquè es parteix d'una paraula clau, que no és altra cosa que la necessitat de l'usuari la qual plasma al cercador. Internament, el sistema revisa la base de dades de pàgines web i classifica en ordre de popularitat les pàgines relacionades al tema de cerca.

Això és el que fa el cercador, però què faig jo amb el SEO? Simplement has conèixer dades valuoses per sobresortir amb el teu contingut a internet. Això és molt ampli, però no és difícil daconseguir. No obstant això, requereix investigació, aprofundiment, contingut original, paraules clau, enllaços interns i externs amb autoritat, entre d'altres.

Què és WordPress?

WordPress és una plataforma de gestió de continguts que ajuda els usuaris a poder crear llocs webs i blocs. Es caracteritza per tenir plantilles o temes per defecte que es poden utilitzar per dissenyar el teu propi portal.

És d'ús intuïtiu, senzill i fàcil de programar. Té botons que especifica clarament què fan i com afegir-los. Tot i això, per als més demandants, WordPress s'adapta i permet crear llocs web més complexos.

Dins de les seves bondats, hi ha la integració amb números sistemes, plugin (sistemes extres) que milloren la interacció del lloc amb l'entorn. Les creacions es poden visualitzar a qualsevol navegador i dispositiu mòbil.

Els que manegen pàgines web d'actualització constant, WordPress és ideal perquè s'emmotlla d'acord amb les innovacions. També, compta amb diferents sistemes d'accés als continguts, ordenar per data, autor, afegir etiquetes, imatges, vídeos, enllaços i més.

Si ets un principiant al món digital, però vols tenir presència com tot un professional, WordPress compta amb tot el necessari per aconseguir-ho. No cal ser un expert per entrar en aquest món de la mà de WordPress qui t'ajudarà a crear, dissenyar i publicar fàcilment.

Per què és important el SEO a WordPress?

Ara que ja coneixes què és el SEO i també WordPress, és moment de veure amb més detall, ia mode de resum, la importància de la integració de tots dos:

  • Augment de trànsit: lobjectiu principal del SEO és atraure trànsit al vostre lloc. Si el vostre lloc està optimitzat, és més probable que aparegui en les primeres posicions dels motors de cerca, el que resulta en un major nombre de visitants.
  • Reputació i autoritat: un bon SEO no només es tracta d'atreure trànsit, sinó d'atreure trànsit rellevant. Això estableix el teu lloc com una font d'informació fiable a la teva indústria.

Millor experiència de l'usuari: en centrar-te en el SEO, també millores la usabilitat del teu lloc, cosa que porta a una experiència dusuari més satisfactòria.

Plugins de SEO per a WordPress

Yoast SEO

És el més utilitzat a SEO per a WordPress a causa del senzill i estructura que és d'usar. Quan alguna cosa dolenta passa o no hi ha un òptim ús del SEO, aquest programa alerta amb un semàfor de colors. A més, indica que ha passat amb exactitud i et suggereix què fer.

WP fastest cache

Aquest plugin ajuda a millorar la velocitat de càrrega de la pàgina, un factor clau per als cercadors i el posicionament web. En instal·lar-lo incrementarà l'acceleració de càrrega d'una web.

Autoptimize

Aquest plugin és ideal per compaginar-lo amb WP Fastest Cache. S'encarrega de optimitzar js, css i imatges fent que la «performance» de la teva web millori sensiblement.

Errors comuns i com evitar-los

  • Usar un hosting de baixa qualitat: un bon hosting és essencial per a la velocitat i seguretat del vostre lloc.
  • No actualitzeu WordPress i els seus plugins: les actualitzacions no sols ofereixen noves característiques, sinó que també aborden problemes de seguretat i rendiment.
  • Ignorar les mètriques: les eines com Google Analytics et permeten monitoritzar el trànsit, conèixer la teva audiència i adaptar les teves estratègies de SEO.

Mesura i anàlisi: saber si la teva estratègia funciona

Introducció a Google Analytics i Google Search Console

Google Analytics i Google Search Console són dues eines essencials proporcionades per Google per monitoritzar i analitzar el trànsit i comportament del teu lloc web.

  • Google Analytics: aquesta eina t'ofereix una visió detallada del comportament dels visitants al teu lloc. Pots conèixer des de quins llocs geogràfics hi accedeixen, quins dispositius utilitzen, quant de temps passen a la teva web, entre moltes altres dades.
  • Google Search Console: se centra en el rendiment del teu lloc als resultats de cerca. Et mostra quines paraules clau estan portant trànsit al vostre lloc, si hi ha problemes dindexació, i també et proporciona recomanacions per millorar el SEO.

Com interpretar les mètriques més rellevants

Per fer un seguiment efectiu de la teva estratègia de SEO a WordPress, és fonamental comprendre les mètriques clau.

  • Trànsit orgànic: representa els visitants que arriben al teu lloc mitjançant cerques en motors com Google. Un augment sostingut indica que la teva estratègia SEO funciona.
  • Paraules clau: a Google Search Console pots veure quins termes de cerca porten trànsit a la teva web. És essencial monitoritzar i adaptar el teu contingut basant-te en aquestes paraules clau.
  • Temps de permanència: si els visitants passen més temps al teu lloc, probablement to contingut sigui rellevant i de qualitat.
  • Taxa de rebot: si és molt alta, podeu indicar que els visitants no troben el que busquen o que lexperiència dusuari no és adequada.

Adaptació i canvis segons els resultats

El SEO és una disciplina en constant evolució. Les mètriques et donaran una idea del que funciona i del que no.

  • Realitzar proves A/B: per exemple, si no sabeu quin títol funciona millor, podeu provar dues variants i veure quin té millor rendiment.
  • Actualitzar contingut antic: si veus que un post anterior ha disminuït en trànsit, pot ser hora dactualitzar amb informació fresca o millorar la seva SEO.
  • Respondre els canvis de l'algorisme: Google i altres motors de cerca canvien els seus algorismes. Estigues informat i ajusta la teva estratègia en conseqüència.

Aquests són només alguns exemples de com podem millorar el SEO de la nostra pàgina. Com veuràs cal enfocar-se en diversos aspectes i no optimitzar simplement un element de la teva web. Al final, Google valora una sèrie daspectes en conjunt per tenir en compte a la teva pàgina web, de manera que hauràs datacar diversos elements del teu lloc web si vols fer un treball SEO complet i de qualitat.

Sergio Álvarez
Sergio Álvarez
Consultor SEO Freelance | Web

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.

El teu negoci necessita més visibilitat?
Deixa'm el teu email i parlem
Més per explorar
Vols donar un impuls al teu negoci?
Posa't en contacte amb mi i parlem-ne
impulsa el teu negoci