Darrera actualització al febrer 7th, 2023 a les 12:40 am
El posicionament SEO és la gran obsessió que té qualsevol creador de contingut en aquests moments.
Entre les múltiples eines de què disposem per desenvolupar una eficient estratègia de continguts, sens dubte, les xarxes socials ocupen un paper fonamental.
Aquestes plataformes ens ofereixen grans oportunitats per poder arribar a un públic massiu per poder incrementar així els seguidors i les vendes.
És clar que per aplicar una estratègia SEO a les xarxes socials cal tenir en compte una sèrie d'aspectes importants.
Lògicament, no és el mateix voler posicionar-se a Facebook que a Twitter, ja que tenen funcions diferents.
No obstant això, hi ha alguns mètodes que són eficients a totes les xarxes socials, per la qual cosa cal repassar una sèrie de consells fonamentals per tenir èxit en aquest tipus destratègies.
Però abans, per si et queden dubtes,…Per què cal fer SEO a xarxes socials?.
Per què fer SEO a xarxes socials?

Una de les principals raons per les quals has de fer SEO a xarxes socials és perquè els perfils apareixen als resultats de cerques orgàniques.
De vegades, el lloc que ocupa al rànquing el bloc o pàgina oficial de la teva empresa pot quedar en un segon pla si els teus perfils socials estan a dalt als rànquings.
Aquest és un punt clau perquè ens dóna la possibilitat de mostrar-nos encara que la web no estigui a les primeres posicions a les SERP.
D'altra banda, tots fem cerques a Twitter, Instagram o Facebook, sense passar abans per Google. Directament des del nostre perfil.
És per això que és indispensable optimitzar les xarxes socials per millorar el posicionament a cadascuna d'aquestes plataformes.
A més, un altre dels beneficis de treballar el SEO a les teves xarxes socials, és que els continguts es poden compartir de forma ràpida i senzilla.
Això et permet tenir la possibilitat de viralitzar les teves publicacions i, per tant, arribaràs a un públic molt més ampli.
Al mateix temps, una estratègia SEO a les teves xarxes socials millorarà el teu posicionament a Google de manera indirecta.
És que si els teus perfils van creixent en trànsit, lògicament això repercuteix també al cercador més famós del món.
Tipus per fer SEO a xarxes socials
Són diverses les accions que podem dur a terme per aconseguir una eficient estratègia SEO a xarxes socials.
Vegem-ne les més importants:
Base sòlida de seguidors
Si bé pot prendre una mica de temps, construir una audiència real és molt important perquè Google rastreja els perfils de les teves empreses a les xarxes socials.
És per això que la quantitat de seguidors augmenta la credibilitat de la marca. Això sí, no recorris a la compra de followers ni res per l'estil perquè se't pot tornar en contra.
Contingut de qualitat
Sembla una obvietat, però no ho és. El contingut de cada publicació ha de tenir valor per a lusuari.
Per descomptat que hi ha diverses maneres d'escriure per cridar latenció del públic. Cadascú té el seu propi estil i això està molt bé.
A més, és fonamental que el post s'adapti a les característiques de cada xarxa social. Per exemple, a Facebook podem fer publicacions molt més llargues que a Twitter.
Para atenció als títols, tracta de ser el més breu possible i sempre afegeix imatges i/o vídeos per acompanyar el text.
Optimitzar les publicacions
Sense cap dubte, un dels factors més importants per aconseguir una eficient estratègia SEO a les xarxes socials.
A què ens referim a optimitzar? Doncs, a lús de les paraules clau, la meta descripció, títols, URL i lús de hashtags, entre altres.
Imatges i vídeos
Les xarxes socials estan profundament travessades per imatges i vídeos. Només cal entrar als nostres perfils personals per comprovar-ho.
És clar que el material triat ha d'acompanyar el que publiquem, no ha de ser un mer decoratiu.
Però a més d'imatges i vídeos de qualitat, és indispensable la optimització d'imatges i vídeos. És important que sàpigues que el nom del fitxer és la primera informació que els motors de cerca observen.
En conseqüència, has de utilitzar noms clars, evitant els fitxers que, per exemple, diuen “img 034567.jpg”.
Links externs
Són molts els projectes que utilitzen les seves xarxes socials per portar el potencial client a la pàgina oficial.
És per això que és imprescindible que els enllaços dels links funcionin, ja que si un usuari fa clic a la web i no va al bloc o lloc de la teva empresa, lesforç no valdrà la pena.
A més, els links sans li donaran la possibilitat als teus seguidors de compartir-los als vostres comptes sense cap problema.
Facilita l'intercanvi social
En sintonia amb això, és important que puguis intercanviar els continguts de la teva emprenedoria amb els teus seguidors.
Obre tot tipus d'espais i busca estimular-los per aconseguir generar un enllaç de proximitat amb els clients.
No tanquis els comentaris de les publicacions o posis el compte en privat perquè això farà que perdis seguidors.
Mantingues la regularitat
Sense cap dubte, ser inconstants a les xarxes socials és un dels grans errors que pots cometre al moment de tirar endavant una estratègia SEO.
Podeu perdre seguidors si no segueixes una periodicitat a les teves publicacions, fent que els usuaris es desinteressin pel que fas o directament ni recordaran a què et dediques.
El gran objectiu duna estratègia SEO en xarxes socials és construir una audiència fidel que no pari de créixer.
Per aconseguir-ho cal mantenir una regularitat a les publicacions. El temps dependrà de la plataforma i del sector a què et dediquis.
Si sents que no aneu a poder, o tens prou temps, el recomanable és contractar un professional (el que avui coneixem com a Community Manager).
Seguiment de l'estratègia SEO a les xarxes socials
Quan es posa en marxa una estratègia SEO, el seguiment és clau per observar si esteu donant els resultats esperats o hem de fer alguna modificació.
Aquí el consell és que no mesures tot pels seguidors. Atura't també a les keywords i interaccions per tenir una anàlisi més completa.
Amb aquests tipus, estaràs en condicions de tirar endavant una eficient estratègia SEO a xarxes socials.
Tingues en compte que si no saps com fer-ho, o tens dubtes, sempre pots comptar amb un professional.

Consultor SEO Freelance des del 2018. Puc ajudar-te a donar visibilitat a la teva pàgina web, generant així noves oportunitats de negoci per a la teva empresa.